torsdag 2 oktober 2008

Finanskris - dansgris - whatever?!

Jag har bestämt mig för att absolut inte bry mig i allt vad finanskris heter. Det pratas om det till höger och vänster och helt ärligt så rör det mig inte i ryggen. Det finns inget, absolut inget, jag kan göra för att förändra något av det hela - vi har inte en massa miljoner vare sig i lån eller på banken, så detta berör inte oss/mig nämnvärt. Man kan säga att det klassar in rätt bra i följande:

"Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden!"

3 kommentarer:

Ango sa...

Citat ur sinnesrobönen minsann ;). Ett citat som är så otroligt sant, och som fler borde försöka leva efter (även jag tidvis).

Jag känner också att krisen inte brör mig på annat sätt än att eventuella utlåningsräntor stiger lite, men det känns inte så allvarligt.
Jag har inga pengar på banken som kan försvinna så det oroar mig verkligen inte ;).

Kram
/Ango

Diverselådan! sa...

Tack för titten hos mig.
Känner som du; orkar inte heller bry mig om någon finanskris. Å inte om det är herr eller fru Gårman, heller.
Just nu har jag bara planeringen för helgmaten i "hövvet".
Trevlig helg! /Annette

Mamma J sa...

Trevlig helg till er båda två också :)!