lördag 25 oktober 2008

Glöm inte!

Klockan skall ställas tillbaka en timme i natt!

Iofs så det du vinner på att glömma det är att du kommer i väldigt god tid till vad-det-nu-är som du kanske har bokat in imorgon. Men, å andra sidan - vem vill komma en timme för tidigt till något?

Jag och D har lyckats komma en timme för sent till en 25-årsuppvaktning för ett antal år sedan. Då hade vi missat motsvarigheten, på våren. Det insåg vi inte förrän vi kom på plats och de som vi köpt present tillsammans med var lite "purkna" för att vi kom en timme senare än vad vi kommit överens om - med paketet... Ajdå!

Hursomhelst - inatt klockan 03:00 - ska klockan tillbaka till 02:00. Du kan väl det där med trädgårdsmöblerna? På våren ställer man fram trädgårdsmöblerna - och klockan. Och på hösten, tvärtom!

Och, jag kan säga så här: jag har hört det pratas om det lite löst under veckan men inte riktigt uppmärksammat det. Hade jag inte av en ren händelse gått in på aftonbladet.se precis nyss? Ja, då hade vi haft fel tidsinställning i den här familjen imorgon. Haha...

Sov gott nu!

5 kommentarer:

Kajsa sa...

Synd bara att barnen inte verkar vara informerade om det där med vintertid...

Mamma J sa...

Nej, så sant som det är sagt! Skulle precis skriva ett inlägg om vår morgon :).

Ango sa...

Men J, det vet du väl att det är samma tider varje år. Sommartid är sista helgen i mars och vintertid är sista helgen i oktober?
Jag tänker på grillen istället för trädgårdsmöblerna. "Man plockar fram grillen på våren och ställer tillbaka på hösten".

Kram
/Ango

Mamma J sa...

Det största problemet ligger nog i att jag inte riktigt är ett med min tid. D v s oavsett om jag nu HADE haft koll på att det var just de där helgerna, så hade jag ändå inte kommit ihåg det för i mitt huvud så är det typ mitten av september eller något fortfarande. Kanske ev början av oktober. Varenda månad bara svischar ju bara förbi! Jag blir smått åksjuk av farten!

Anonym sa...

Kan man inte bara låta det vara, då jämnar det ju ut sig. Ingen timme att vinna...och ingen att förlora. Jag har inte heller hittat den där knappen som man ställer om KIDSEN till vintertid!! Eller normaltid(?) som de tydligen döpt om det till...