lördag 6 december 2008

20 sekunder blankt

Ja, det måste ha tagit ungefär det när jag somnade igår kväll.

Lade mig tillrätta för att titta på "utröstnings-delen" av Idol. Jag minns att jag såg inledningen där Jihde jiddrade något om att man fortfarande kunde rösta eller något ditåt - och så var där någon form av nedräkning. Jo, just ja - jag minns ju att omröstningen var klar också för jag tror att jag minns att jurymedlemmarna fick tycka till också. Och det brukar de väl inte göra förrän omröstningen stängt, väl?

Och sedan - det nästa jag minns är att M kom in till vår säng vid kvart över 5 - och somnade om. När L sedan ropade vid kvart i 8, så började jag fundera. Hur var det det gick nu igen? Och se - där var det totalt mörker. Jag hade ingen aning. Där ser man.

Text-TV:n kunde dock ge mig svaret: Det blev som vi ville. De bästa gick vidare till Globen (det är ju en bit mellan TV4-huset och Globen så det lär väl ta ett tag att traska, hehe). Nu skall bara Kevin vinna också. Om han bara kunde sluta vara så förtvivlat glad och klämkäck hela tiden. Gillade den "nye" Kevin mer - i utmaningen igår, när han fick vara lite mer "farlig" och ta fram "suget" i ögonen. Mer sånt!

Och förresten - blir man förvånad över det Aftonbladet skriver?

Det sa vi direkt - jahapp, när han nu (förhoppningsvis) åker ut så kommer juryn att få skit för det. Ja, för det kan ju inte bero på att han kanske var sämst? Vi, personligen, har väntat på att se honom lämna Idol lääänge.

Nu är hela familjen vaken (utom D då, är det någon som är förvånad?) så nu kör vi frukost och sedan en sväng till affären för att handla det sista inför pepparkaksbak och julgodistillverkning. Var det någon som snackade om julförväntan här?!

Inga kommentarer: