torsdag 11 december 2008

Hektiskt!

Eftersom det är som det är på jobbet just nu, är jag glad att jag iallafall är så gott som klar med julklapparna! De sista är beställda på nätet, så nu väntar jag bara på att de skall komma. Sedan! Skönt att inte ha det hängande över sig också.

Nu har jag nästa deadline på jobbet på måndag och på torsdag, för en annan grej. Måndagen är avgörande för hur mycket jag får att göra innan torsdagen om man säger så (det har att göra med godkännande innan "go-live"). Håll tummarna är ni snälla!

Imorgon, hursomhelst, är jag ledig. Förra året var det så att M & L hade luciafirande på dagis på morgonen och T i skolan på eftermiddagen. Och så skulle de ha det i år också, var det sagt. Så, jag tog i god tid innan ledigt hela den här dagen för att det inte kändes som så stor mening med att åka emellan - förra året var jag på dagis först, fikade o s v och gick sedan ner till skolan. Var med T i skolan resten av dagen och avslutade med att titta på hennes lussande och fika. Tänkte ju göra likadant i år. Men, så ändrade sig dagis för några veckor sedan - så nu har de samma tid! Suck! Så, istället för att gå på dagis på morgonen går jag med till skolan direkt - de har pysseldag hela dagen - och sedan när det är dags för luciafirande går jag till dagis. D avlöser mig i skolan, för han var inte med förra året - så det är "hans" tur. Pussel pussel.

Kan för övrigt berätta att igår, på Nobeldagen, så har de lite speciellt firande på T:s skola. De delar ut lite priser de också för olika saker och så kommer en hemlig gäst. I år var det min favorit Markoolio! Jag tycker ju att han verkar så himla sympatisk och så är han ju rolig också (utom när han är Doktor Mugg, där går min gräns!) - kul texter o s v. Så - HONOM fick T träffa igår. Lyllos henne ;)!!

4 kommentarer:

András Frimmel sa...

Då var hon glad kan jag tänka mig. Det är nog nåt som jag också skulle gå runt och berätta om, att jag träffat Markoolio.

Ango sa...

Åh, vad avundssjuk jag blir! Jag skrev ju om honom på bloggen för ett tag sedan. Honom vill jag också träffa!
Paulinas och Simones skola har haft ett "kompistema" och det avslutades med ett besök av Anders Linder (Kapten Zoom, för oss "lite äldre"). Tjejerna hade ingen koll alls på vem han var (trots att de sett och spelat "Tillbaka till Vintergatan" eller vad det heter). Paulinas fröken hade sagt att de skulle fråga sina föräldrar om de mindes Kapten Zoom ;). Ja, vad jag ville ha sagt var att här får vi de som var "coola" när vi var små, inte de som är coola när barnen är små ;).

Kram
/Ango

Mamma J sa...

Ja, Markoolio verkar vara en genomtrevlig kille med en massa humor och stor självdistans. Jag diggar honom, som Povel Ramel skulle ha kunnat säga ;).

Anonym sa...

Vilken spännande dag för T!! Gillar också honom. Du, ta nu och stressa ner lite och tänk på vad julen egentligen handlar om...Slappande och massor av julgodis!!! :) :) Trevlig helg! Kram!