fredag 19 december 2008

Ekivok barnsångstext

Jag har idag och igår lånat T:s lilla MP3-spelare eftersom jag jobbar i ett öppet kontorslandskap och behövde arbeta ostört. Ja, annars är det svårt att inte "överhöra" vad andra säger o s v på samma gång som att man inte i samma utsträckning blir frågad olika saker när man har pluppar i öronen.

Hursomhelst - jag fick ju då hålla tillgodo med det som T hade inladdat i den där, och det mesta var helt OK. Men en låt fick mig att fundera om man får skriva vadsomhelst i en text till en barnsång? ;) De flesta barn som har hört den har nog inte reflekterat över vad han egentligen sjunger... (Lyssna gärna på hela - själva låten börjar vid 1:15 ungefär)

4 kommentarer:

Jenny sa...

Du har en god iakttagelseförmåga!
Guuuud vad roligt!!!!

Lina Nyberg sa...

De måste ha skrivit den här on a dare bara för att se om det är någon som verkligen lyssnar på skivbolagen och UPPENBARLIGEN är det ingen som gör det. Så länge melodin är trallvänlig går allt att kränga - den saken är klar.

Jag rippar den här till min blogg. Världen måste få veta.

Anonym sa...

Njae, bra och bra?! =) haha! Kan nog inte hålla med dig där... Va kul att vi snart får ses! Kram kram
p.s hur ska jag få denna låt ur mitt huvud nu?! Kommer att bli en lååång flygresa hem idag... d.s

Mamma J sa...

Haha, ja visst är den rolig - och jäkligt självhäftande... Man går ju härhemma mest jämt och sjunger P-nisse nisse nisse nisse nisse... Galet?! Javisst!