söndag 14 december 2008

Julgran



Enligt vår tradition kläddes granen igår, på Lucia. Eftersom vi ofta åker bort över själva julen, så vill vi hinna njuta lite av granen - så det där med att ta in den dagen före julafton är inget för oss. (Äsch, vaddå, ta in den - här handlar det ju blott och bart om att klättra uppför stegen till vinden och bängla ner åbäket ur vindshålet!)

Barnen klädde granen av hjärtans lust med allt de kunde hitta i kartongen och gav sig inte förrän allt var slut.

Ja, och eftersom julen är till för barnen så kändes det rätt att vår julgran nu är behängd med flera kulor på varje gren, typ. Haha!

Men, medge att den blev fin!

(Den nya bilden i rubriken är en close-up tagen på höger sida av granen).

Idag skall vi baka lussebullar och göra julgodis!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja den är jättefin! Men julen är inte alls bara till för barnen utan för alla, sådetså! ;) Och jag är ju faktiskt också ett barn om än ett vuxet. Här ser julgranstraditionerna lite annorlunda ut, du vet, barnen och K har sin och jag har min! *haha* Och jag menade ju en liten plastgran till dem, var lite otydlig där. Kram!

Lina Nyberg sa...

Jag faktiskt KÄNNER barrdoften. Sjukt.

Mamma J sa...

Anna: Haha, ja - det var ju en rad lite ägnad åt dig där. Haha!

Lina: Ja, ännu mer sjukt blir det när man betänker att det är en plastgran vi har ;).

Mamma J sa...

Eller förresten - det är ju ett oerhört BRA betyg till plastgranstillverkaren egentligen - att du tycker den ser så naturtrogen ut att du känner doften. Det är ju egentligen inte sjukt - utan bra! :D

Anonym sa...

En bild på bloggen, det måste uppmuntras med en kommentar =)

Nenny sa...

Nämen, en bild i den här bloggen händer inte varje dag :). Härlig gran, vår släpps inte ut från förpackningen förrens nästa helg.

Anonym sa...

Wow! Nu är jag inte bara imponerad av ert lussebullebak. Nu är jag jätteimponerad av att det dyker upp lite bilder här på bloggen. Nice! Fortsätt så!!! =) Ser att fler gillar´t! Kram kram

Anonym sa...

Jättefin gran!
Jag hade ju lite funderingar på det där med plast/äkta gran som du kommentrade om i min blogg.
Saken är den att vi får ta gran gratis då mammas sambo har egen mark. Vi brukar inte heller vilja ha en fullstor gran och visst är det lite äckligt med alla små äckliga djur man släpar in. En fundering är även den miljövänliga. Hur miljövänligt är det att hugga ner en massa granar bara för att vi ska fint inne? Hur många tar det innan plastgranens tillverkning tar mindre energi m.m än riktig gran. Alltså - betalat sig, rent ekologiskt. Hmm...
Angie =)