fredag 19 december 2008

Äntligen jullov!

Blev förstås sen från jobbet eftersom det alltid kommer upp lite extra saker preciiis när man skall gå i stil med "Jag skulle bara visa dig det här" - och "Du, det här?" o s v... Men, nu är vi hemma - lediga i många sköna dagar och T som häromdagen deklarerade när jag hämtade henne på fritids att "arget bara bubblar i magen, så jag vill inte prata!" sa när jag kom idag "åh, nu känner jag bara gladet bubbla i magen, mamma!" L ville ha med sig sin fröken hem idag.

Kvällen bjuder på en frånvarande barnafader, eftersom han är på julbord med jobbet, och film + popcorn för oss andra. Skall bli mysigt!

Jo, det blev varsin glasburk med hemmagjorda marknadskarameller till dagisfröknarna. På burken knöt jag ett rött band och en varsin sådan där juladress med vinstchans (ena halvan är en variant på en trisslott med maxvinst 1000 kronor). Mycket uppskattat! Både av barnen som fick lämna dem och personalen som fick ta emot dem!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag gjorde ett litet fotokort och en kartong med chokladhjärtan till fröknarna.

Ango sa...

Mysig present! Jag var också inne på att köpa lotter, men eftersom det är typ 10 fröknar på dagis och 5 på fritids så hoppade jag över det ;).

Mysigt med kvällen. Vi har varit på bio och kollat på Lasse-Maja och nu ska jag börja fixa mat (kycklingfilé och klyftpotatis och någon sås till). Efter det blir det chips, pop-corn och TV eller film. Får se vad alla barn känner för (vi har fullt hus med Victor, Simone, Paulina, Richard, Paulinas bästis E och grannkillen R, en 17-åring).
Nä, bäst att sätta fart, klockan går!
Ha en härlig kväll!

Anonym sa...

Åhhh vad kul att du lämnat så många kommentarer hos mig! Jag återkommer i kväll/imorgon när jag arbetat klart och får en liten stund över! =) Jag känner att en del av mina inlägg nog inte varit tillräckligt ingående så jag bara måste få berätta mer! Sen ser jag fram emot att läsa din blogg oxå, för det hinner jag inte nu :(
Angie

Anonym sa...

å så skönt med jullov! Och vad bra present det blev! Hoppas ni får en lugn och skön helg med en massa roligt julstök, kram!