söndag 28 december 2008

Gamla stjärnor

Jag var tvungen att googla fram deras åldrar - när jag satt och tittade på "Stjärnorna på Slottet". Jag blev allt en smula förskräckt när jag insåg att både Christina Schollin och Janne "Loffe" Carlsson har fyllt 71! Herregud vad gamla de är! (71 låter verkligen gammalt!!)

Att Christina inte ser ut för det, har sin (o)naturliga förklaring vilket jag tycker är ganska uppenbart, men Janne ser faktiskt inte ut att ens tona håret... 71 bast! Wow!!

Kjerstin Dellert är 83! Vad är det som händer? Hehe, det kanske inte är så konstigt att så många skådisar o s v som man vuxit upp med, börjar trilla av pinnen - när de vips går och blir 71 och 83 år gamla utan att man har reflekterat över det alls!

Men, Kjerstin å andra sidan ser rätt så skröplig ut. Åtminstone om man ser till hur hon rör sig och hur hennes läppstift sitter (eller inte sitter, haha!). Men, hon är jäklans ärtig!

Ett utlåtande om dem så här långt:

Christina Schollin är öppen med det hon vill - och inte så privat så där. Men, hon är så otroligt kontrollerad hela tiden. Ger liksom inte bort ett enda ansiktsuttryck innan hon själv bestämt det. Hon känns så oerhört väluppfostrad och ja, kontrollerad. Hade varit spännande att få se fasaden rämna lite grann iallafall...

Janne "Loffe" Carlsson verkar vara en mysig person. Jag var lite rädd för att man skulle få se honom som en riktig skitstövel i stil med diva och så där - jag tror innerst inne att det nog finns en sådan individ en bit in. Jag vet inte riktigt varför jag tror det, men jag tror det ändå. Men, han bibehåller sin mysfarbror-stämpel förutom att han visade sig ha en mörkare sida än vad man kan tro + att han nog var lite vääl petig med maten.

Skall bli intressant att se Staffan Scheja på hans egen dag. Han har ju hållit så oerhört låg profil så här långt (kan för all del förstå det) - och det skall bli spännande att få veta lite mer om honom.

Jonas Gardell - ja, vad skall han avslöja som vi inte redan vet? Det han är privat med är han ju oerhört privat med och resten är han ju väldigt öppen med å andra sidan. Få se om man kan få veta något man inte visste - en ny sida - på hans dag.

För övrigt är han underhållande, men "alldeles för mycket". Han tar alldeles för mycket plats. Lite av grejen med det här programmet är ju att få se saker om folk som man inte visste, låta dem blomma ut lite eller hur man skall säga - och visst, Gardell ställer en del bra frågor - men jag upplever att de inte alltid får svara klart (inte bara hans fel för all del)... Om han lärde sig att backa lite så skulle han säkert kunna bli en riktigt bra programledare i ett intervjuprogram för att han är insiktsfull och är inte rädd för att ställa frågor som kanske inte alltid är bekväma. Men, som sagt - han skulle behöva tona ner sig själv lite.

Och så har vi Kjerstin. Hon verkade inte så lite bitter över att Ingmar Bergman aldrig ville se henne. Undrar just om hon tänker utveckla det något.

Om du missat de två tidigare avsnitten så kan du klicka här och se dem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för alla dina härliga kommentarer! Jag har svarat på alla inne i min lilla blogg-stuga =)
Jag länkar till dig med - gillar dina åsikter och ditt sätt att skriva på!
Angie