söndag 14 december 2008

Proffs!

Alltså, inte ens i min vildaste fantasi kunde jag tro att det bodde sådana bakarproffs i mitt hushåll!

Först förvånades jag över deras talanger i att baka pepparkakor. Alla tre kavlade duktigt ut, tog ut med formarna och allt (det var ju då förra helgen).

Och så den här helgen - så har de gjort mandelmassegodisar och då fick de använda sig av sina pepparkaksfärdigheter eftersom vi gör likadant med dessa - lite tjockare bara - och doppar dem sedan i mörk choklad (det kladdjobbet gör dock jag). Därefter har vi gjort lussekatter. Efter att jag instruerat dem hur man rullar ut långa korvar och sedan krullar ihop dem till perfekta saffranskrusiduller - så verkade det som om trion aldrig hade gjort annat i sitt liv! Jag är djuuupt imponerad! Kolla bara:


Visst ser de helt fantastiska ut? Kan meddela att de smakade helt fantastiskt också - vi har provsmakat. En kvällsfika med varm, nybakad lussekatt och mjölk satt inte helt fel!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Jag är imponerad! De ser ju hur smaskiga ut som helst!

Linnea sa...

De ser supergoda ut, lussebullar är mina bäsa bullar =) En bild till, jag tackar!

Mamma J sa...

Hehe, jag har ju insett hur enkelt det är att ladda över dem från min kamera.

Men, när man som jag, inte vill lägga ut barnen på nätet (de är för små för att kunna ha en åsikt om det, känns det som) så har jag liksom inte så mycket annat att lägga ut.

Eller har jag inbillat mig iallafall...

Det kanske kommer fler saker som dessa jag kan lägga ut bilder på. Vad det lider. Vad vet man?! ;)