måndag 15 december 2008

Osannolika kombinationer

Ninni hade en kul fråga på sin blogg - som jag skulle vilja plagiera lite - den handlar om "drömfemma" på Slottet.

Har du sett Stjärnorna på Slottet?

Första omgången missade jag - men såg med nöje på den andra säsongen.

Jag tyckte att det var väldigt intressant att få se en "annan sida" av dessa personligheter. Framför allt Peter Stormare - som visade sig ha ett oanat djup och den annars så ständigt klämkäcke Magnus Härenstam, för att inte tala om Jan Malmsjö. Så jag ser fram emot den omgång som börjar sändas på annandagen (tror jag det var) med Christina Schollin, Jonas Gardell, Janne "Loffe" Carlsson, Staffan Scheja och Kjerstin Dellert på Slottet. Kan bli mycket intressant det också!

Om du skulle "tussa ihop" några (fem) kändisar som du är lite lagom intresserad av, och som du tror skulle skapa lite dynamik när de hamnade under samma tak så där - vilka skulle du välja?

Om jag bara vore ute efter smaskiga tidningsrubriker så kan jag nog snabbt komma på några (som t ex Alex Schulman tillsammans med Marcus Birro) - men annars vet jag inte. Jo, jag skulle nog faktiskt ändå välja Alex... Jag har fått den uppfattningen att han är oerhört smart, så det skulle vara väldigt intressant att se honom visa upp den sidan av sig själv - inte bara den här elakt provokativa hela tiden. (Ibland tror jag att han och hans lillebror lever för devisen "All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet!"). Men, sedan då? Jag skall fundera lite. Återkommer med mina idéer senare, för att inte störa era kreativa processer för mycket, haha!

3 kommentarer:

Lina Nyberg sa...

Edgar Ray Killen
Jerry Falwell
Rosa Parks
Ian Curtis
Moa Martinsson

Anonym sa...

Ola Salo
Carolina Gynning
Robert Aschberg
Agneta Fältskog
Björn Gustavsson

Mamma J sa...

Jag tänker mig

* Alex Schulman dårå´
och sedan
* Thomas di Leva
* Sickan Carlsson
* Leif GW Persson (framför allt för att JAG är nyfiken på honom)
* Svennis

Kanske?