tisdag 2 december 2008

Lillasyster bloggar

Som ett svar på ett inlägg i lillasysters alldeles nystartade blogg (se blogglistan), där hon ifrågasatte varför man egentligen läser bloggar, om det verkligen finns en riktig anledning till att läsa om andras liv har jag ett svar, som är solklart för mig (eftersom jag ju både bloggar och tycker om att läsa andras bloggar):

Det finns visst en anledning till att läsa om andras liv - och det är för att man är intresserad av andras liv. Det blir lite som att man delar middagsbord med alla och en var - man får höra lite av hur dagen har varit. Vad man har funderat på och vad man har tyckt och tänkt om saker som har hänt.

Jag tycker det är fantastiskt intressant att se vissa fenomen med andra människors ögon. Kanske lär jag mig lite om dem och om mig själv och om världen på så vis.

Så, då vet du precis varför du vill dela med dig av ditt liv - du bjuder in oss till ditt middagsbord - in i valda delar av ditt huvud. Och vi tackar för inbjudan och bjuder tillbaka.

Och med det så får jag be om ursäkt för att jag inte har varit en så flitig middagsbordsbesökare en tid - och inte idag heller - tiden räcker inte riktigt till just nu. Men, jag återkommer. Om jag fortfarande är välkommen, så klart.

Inga kommentarer: