söndag 7 december 2008

Ljusslingor på plats!

Så var helgen till ända igen då. Jag skojar verkligen inte när jag säger att jag tycker det känns som om det bara finns måndagar och fredagar i mina veckor. Jag hinner inte med! Eller som T sa idag: "Är det lucia på lördag redan! Herregud!" så, det går fort även för en snart 8-åring :).

Nu är hursomhelst ljusslingorna på plats och pepparkakorna bakade. Just det här med ljusslingorna på altanräcket på baksidan och syrenen på framsidan - de fyller mig med sådan glädje varje gång jag ser dem. Jag tycker det är så fiiint! Och barnen klarade av detta med pepparkaksbaket med glans! Jag är imponerad!

Senare i veckan hoppas jag hinna baka en otroligt god saffranskaka för att bjuda på, på jobbet på torsdag. Meningen var nämligen att jag skulle baka något att bjuda på när jag varit där i prick två år - i oktober. Men, då var det två kollegor som ville fira att de skulle bli pappor i maj båda två - så då blev det lite krock. Och sedan så har det inte blivit av. Men, på torsdag har jag varit där i 2 år, 2 månader och 2 dagar och så är det dagen före lucia - så då passar det bra med en saffranskaka. Hade först egentligen tänkt mig en annan, som jag "brukar" göra, men när jag hörde om denna så bytte jag recept! Så, om inget oförutsett inträffar så kan jag recensera den på torsdag kväll (jag har alltså inte testat den själv innan - jag litar fullt ut på tipsaren!)

I eftermiddag tog så jag och killarna en liten promenad och tittade på andas julpynt i fönster och trädgårdar i närheten. Det tyckte de var jättekul. Även, om jag tror att de hade uppskattat en tripp till ett område en bit bort ännu mer - här var inte fullt så mycket blinkande och färgade lampor som det nog är vanligare med där.. Om man säger så.

De hostar fortfarande en del, men det är för övrigt full fart på dem - så det blir nog dagis imorgon igen.

När barnen väl har somnat nu ikväll skall vi gå igenom det som är inhandlat och slå in paket! Det känns som om vi är rätt bra i fas, faktiskt.

Och, snälla - glöm inte syre-inlägget nedan!

3 kommentarer:

András Frimmel sa...

Jag skippar syre-inlägget men kommenterar här istället.
Skönt att vara i fas med presenterna. Jag själv ligger lite efter men det jobbiga är att det inte bara gäller presenterna =)

Ango sa...

Visst är det otroligt att det är Lucia på lördag redan. Jag är fortfarande inne på att det är oktober, eller nåt.
Paulina fyller ju på lördag så det blir pyjamasparty med pizza och Idolfinal för fröken på fredag och så släktkalaset på lördag.
Den där saffranskakan har jag också hört ska vara mumsig. Jag tänkte nog testa den på lördag, när det är släktkalas.

Kram
/Ango

Mamma J sa...

András - du skulle ha åkt med mig till Ullared ;).

Ango: Pyjamasparty - det skall jag nog lansera som tips till T. Hon är HELT inne på en orgie i High School Musical på sitt kalas. Jag är inte lika inne på det, kan man väl säga... ;)