måndag 29 december 2008

Nu så!

Eftersom jag inte fick någon sanning om gömda i julklapp (fick bl a jättefina skridskor istället, vilket ju faktiskt är bättre i längden!) - så har jag nu gjort slag i saken och beställt den själv.

Det är ju minst sagt lite turbulent runt den däringa boken, vilket gör mig än mer beslutsam om att jag skall skaffa mig en egen uppfattning. Hur bra det nu går - jag förutsätter att den är rätt rejält vinklad.

Men, det som skulle kunna ge mig en ledtråd om det är hur jag uppfattar att hon skriver. Är den skriven som en kvällstidning med stor sensationslystnad (bloggen utlovar tyvärr lite av den varan tycker jag), så finns det nog en viss risk att hennes trovärdighet falnar en smula i mina ögon. Men, det behöver inte betyda det. Vi får se hur hon presenterar storyn helt enkelt.

När mitt bokpaket har anlänt och jag vet mer om vad jag tycker så lovar jag att återkomma. Hittade så klart lite andra böcker också - jag älskar verkligen att beställa böcker! Det är ju både billigt och så väldigt försvarbart, böcker är ju alltid så bra att ha!!

Nu hoppas jag bara att paketet kommer snabbt eftersom det slank med två böcker som jag tänkte att T kan få i födelsedagspresent också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se att vi följer samma bloggar. Följde länken från Ketchupmamman hit, och hittade då att du också har koll på Monica Antonsson. Hoppas du recenserar den efteråt - skulle vara kul att höra en "öppen" persons åsikt om den. Mycket förutfattade meningar från alla håll tycker jag. Gillar själv inte fakta böcker eller biografier, så jag har inte kommit mig för att beställa den själv.
/Lena

Anonym sa...

Hej igen!
Nu mår jag mycket bättre. Får sån grym huvudvärk ibland att det är hopplöst att bli av med den. Sova är det enda som funkar.

Annars måste jag bara säga att dina kommentarer är så klockrena!
Jag kommer maila mina lärare på skolan (de där miljö-nissarna)och kolla med dem om det där med granen. JAG VILL VETA! Återkommer med svar till dig. Lovar :)

Sen det där med Eva-kostymen på nyår - fin-fin ide´! Helt i min stil.

Kartonger tillbkas till butik - jag blir så oerhört nöjd när jag märker att det är fler än jag som får små horn i pannan och blir så där härligt elak ibland. hehe.

Alla önskaningar om en bra dag från mig!