måndag 30 mars 2009

Ändra några rader

Typiskt! Jag som har gjort matlista för hela månaden alldeles nyligen (visst är jag duktig?!). Och på flera rader står det faktiskt rätter som innehåller kyckling. Visserligen har jag inte köpt kycklingen än, för det som levererats och inte skickats tillbaka var slut. Men, ändå. Det känns dock motiverat att en period skriva något annat på just de raderna eftersom det ju verkar eskalera. Vi får klara oss utan, helt enkelt. Med en liten kryddning av glas finns det liksom skäl nog att äta något annat.

Man kan verkligen undra vad det är för människor som håller på så här och så här? Några nötköttsfabrikanter som vill ha upp försäljningen av köttet som skjutit så markant i höjden i pris? Några aktivister som vill att några kycklingfarmar skall gå i konkurs p g a vikande efterfrågan? Militanta veganer som siktat in sig på kyckling denna gång? Ett gäng sadister?

Skall bli intressant att se när de väl reder ut det.

3 kommentarer:

Anna sa...

Jätteduktigt med matlista! Jag har precis förnyat vår men den ligger fortfarande i datorn, får väl ändra lite där då vi också äter mycket kyckling. Skit! Kram!

Mie sa...

Visst är det läskigt? Vi äter ofta kycklingfilé hemma o nu blir man lite osäker:(
O jätteduktigt med en hel månad! Vi är malliga om vi klarar en vecka:)

Helena sa...

Det är inte klokt detta med glas i kycklingen -det måste ju gå att hitta förklaringen tycker man! Vi äter inte kyckling så ofta här hemma, men jag vill inte ta bort det helt från "menyn" eftersom det är så gott. Men jag kommer att köpa andra märken och vara väldigt uppmärksam när jag öppnar förpackningen...