lördag 28 mars 2009

Har blivit utmanad

Jag har fått en utmaning av Helena.

Så här skall man göra (de som får utmaningen av mig står längst ner - men självklart får andra ta till sig den också, om ni vill!):

-Svara på frågorna.
-Välj ut fyra stycken att utmana.
-Skriv till dem att de är utmanade.
-Skriv även till den som utmanade dig, att du har gjort utmaningen.

Frågorna lyder(och jag svarar):

* Vilken mat äter du ofta?
Asiatisk lax eller tacos - det blir också spaghetti och köttfärssås rätt så ofta - och om jag får välja skulle jag äta sushi varje lunch :).

* När du är på kalas, är du den personen som sitter, eller hjälper du till med att duka av?
Det är lite olika faktiskt. Beror lite grann på vem jag är hos, tror jag. Oftast så hjälper jag nog till.

* Var sitter du helst när du bloggar?
Vi har bara en stationär dator - så jag har inte så mycket val.

* Köper du ofta Triss-lotter?
Vi har en prenumeration på 4 lotter i månaden, som kommer hemskickade :).

* Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
Jag tror det var när vi var på Ibiza 1996 - jag och D. Ingen partyresa - men en så väldigt lagom stor ö att utforska på tumanhand, vi som var inne på vårt första år tillsammans då. Moppe och kärlek :)!

* Vilken TV-kanal tittar du mest på?
TV4

Jag utmanar:
Anna K
Ango
"andra" Helena (Aragorns fru)
Angie

6 kommentarer:

Anna sa...

Jag skriver mina svar till dig istället för på min blogg, hoppas det är okej. :)
* Vilken mat äter du ofta?
Tacos, grönsaksröra och något kött/kyckling.
* När du är på kalas, är du den personen som sitter, eller hjälper du till med att duka av?
Det är lite olika men oftast så hjälper jag till.

* Var sitter du helst när du bloggar?
I soffan, i köket, i sängen, på altanen, på gräsmattan med min laptop. :)

* Köper du ofta Triss-lotter?
Nej

* Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
Cypern-89 med tjejerna, partyresa. Halmstad (nästan) varje år sen 03 med familjen, mysigt och kul.

* Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Kanal 5

Helena sa...

Jag har antagit utmaningen! =)

Angie sa...

Åh, vad kul! Mina svar finns på min blogg om en liten stund!

thebromanders sa...

Den asiatiska laxen tillhör en av mina favoriter. Sååå gott!! Den ska vi ha idag, faktiskt!! Och här blir det också mycket tacos (hade vi igår!) och spagetti o köttfärssås. Kul vad lika vi var:D
(Haha - o gäääärna sushi!! Det köper jag ibland på snabbköpet jag går till o äter i bilen på vägen hem... gott, gott!!

Mamma J sa...

Det låter som om man skulle kunna ha en taco-dejt med ganska många av bloggläsarna :).

Och alla som älskar sushi lika mycket som jag - hojta till när ni är i Stockholmstrakten - så tar vi en sushilunch!

Ååååh, nu började ju nästan snålvattnet rinna...

Ango sa...

Nu har jag svarat på frågorna i min blogg. Jag glömde ju helt bort dem...

Kram
Ango