fredag 27 mars 2009

Hoppsan!

Hela veckan har jag varit bergsäker på att det skulle bli tredje gången gillt för Annika Sjöö - att i år skulle hon få ta hem finalen i Let´s Dance och inte "bara" komma tvåa. Magnus Samuelsson - den jättestora supersympatiska nallebjörnen - har ju vunnit så många svenska hjärtan, att saken har känts solklar.

Men, så gör Laila Bagge så där! I absolut sista dansen klipper hon till med något så helt fantastiskt! Säga vad man vill om henne för övrigt - men bättre än så där blir det inte!

Nu plötsligt kändes inte utgången fullt lika självklar.

6 kommentarer:

Ango sa...

Jag har varit precis som dig. Jag har varit säker på att Magnus skulle vinna, men jag trodde att det kunde ha varit kört när Laila och Tobias genomförde den där fantastiskt underbara fria dansen. Den dansen var helt fantastisk, men det gick ju bra för Magnus ändå!

Kram
/Ango

Mamma J sa...

Ja, puh - eller något.

Jag tänkte först när de annonserade ut Magnus som vinnare trots allt att "men, Laila var ju faktiskt bäst!" - men så såg jag Annikas hyperventilerande och så tänkte jag: "Nej, detta var rätt!"

Härligt att få en så totalt annorlunda "pokal" till pris-skåpet för Magnus :)!

Angie sa...

Klart vi ska ses och kramas upp i Stora staden sista helgen i Augusti! Det vore ju hur kul som helst.
Se så - anmäl er nu!

j-sis sa...

Ifall det nu var någon som inte listat ut det så handlar ju Let's Dance inte om vem som egentligen är bäst på att dansa utan vem som har gått hem (eller inte..) "ute i stugorna"... : )

Eva sa...

Jag har inte följt Let's Dance, bara sett nån snutt här och där. Jag såg dock senare delen igår och blev helt tagen av Lailas och Tobias avslutningsdans. Håren reste sig faktiskt på armarna. Jämfört med Magnus & Annikas lekskolehopp i sin fria dans så framstog ju L&T som självklara vinnare.

Mamma J sa...

Ja, visst är det så att Let´s Dance inte framför allt korar den som dansar bäst utan den som folket har tagit till sitt hjärta mest. Så är det väl alltid när "folket" skall vara med och rösta lite lagom partiska så där. Man röstar på den man gillar bäst. Annars skulle ju aldrig en sådan som Carl-Jan eller Elisabeth ha varit kvar så pass länge.

Laila var outstanding när det gällde dansen helt klart. Magnus outstanding när dedt gällde personligheten :-).