tisdag 10 mars 2009

Den sista låten - någonsin

I helgen hörde jag en av radiopratarna på Mix Megapol prata om en fråga han hade, som han också bloggat om.

Så här löd frågeställningen:

Tänk dig att du bara fick lyssna på en enda låt till. En sista låt innan det blir total tystnad för all evighet. Vilken låt skulle du välja?

Den låt som jag först kom att tänka på, som jag tror att jag skulle välja - skulle jag nog inte välja för att det är min absoluta favoritlåt (även om jag tycker att den är nästan smärtsamt vacker) utan för att jag skulle vilja ha den att "suga på" i resten av tystnaden. Att komma tillbaka till och söka lugnet i.

Den går så här, luta dig tillbaka och njut (medan du funderar på vilken låt du skulle välja):

4 kommentarer:

András Frimmel sa...

Oj vilket svårt ställningstagande. Jag får nog fler gråa hår av dessa val!

Anonym sa...

Oj, har ingen aning. Förmodligen något med Bon Jovi. :) Du, hur går det med maten? Längesen du skrev nåt om det. Kram!

Nenny sa...

Jag tror jag skulle kunna lyssna på Hallelujah sjungen av Leonard Cohen och känna mig rätt nöjd. Eller nästan vilken låt som helst med honom. Förresteb tar jag nog hellre Waiting for the miracle...

Ja det var svårt det här!

thebromanders sa...

Åh, det där är verkligen en helt underbart vacker låt!!!!