tisdag 3 mars 2009

Present

Idag fyller C 15 år! Det känns väldigt konstigt att tänka sig att det har gått så många år som 15 sedan jag först träffade den där lilla parveln på BB, bara några timmar gammal. Nu, kan jag säga, är han ingen parvel längre direkt.

Ett paket är skickat och det innehåller biocheckar, och med tanke på hans ålder, ett paket kondomer.

Jag skrev på grattiskortet att om han var rädd för pinsamheter så skulle han öppna just det paketet när ingen annan ser. Och tillsammans med kondomerna inne i paketet lade jag en lapp på vilken jag skrev: "Du får naturligtvis bli precis vad du vill. Men, jag rekommenderar ändå att du försöker undvika att bli tonårs-pappa. Kram J"

Säga vad man vill om huruvida det är att uppmuntra någon till att ha sex för att man förser dem med preventivmedel. Men, min uppfattning är ändå att de kommer att ha det ändå förr eller senare - det hör ju liksom till, och då är det väl bättre att han är lite förberedd, kan jag tycka.

4 kommentarer:

Lina Nyberg sa...

Helt rätt!

Innerjoin :) sa...

Hihi, skulle vilja se hans min när han öppnade ;) Både lite pinsamt, men ändå stolt, kan jag tro! Tänkte inte på det alls som present när min "lille parvel" fyllde 15 i söndags.....Synd, för det var ju en jättebra grej!
//Lene fr Vinter00/01

Mamma J sa...

Nämen hej Lene!!! Vad kul att se dig!!

Ja, jag hade också velat se minen! Jag vet inte om han har fått presenten än dock - jag skickade den hem till hans pappa, som han inte bor hos hela tiden - eftersom det är pappan och jag som är kompisar. Så, kanske till helgen om inte förr. Pappan reser en del...

Jag tror dock att en sådan present gör sig "bättre" från en gudmor än från en mamma ;)... Jag tror det är ÄNNU pinsammare om det kommer från mamma, haha!

Och sedan så tänkte jag på det - att det är väldigt olika hur barn/ungdomar är. Till D:s syster som fyllde 15 i december hade jag aldrig ens kommit på tanken att köpa kondomer. Inte för att hon är tjej, utan för att hon inte är som C. Alls. De är totalt olika som personer. Så, det ena kan bli så rätt (det tror jag att det kan ha blivit här - hoppas jag ju förstås!!) och sååå fel om det hade varit till henne... :)

Nenny sa...

Min första tanke, gud så pinsam hon är, stackars killen! Men så läser jag ditt svar till Lene och okej, det är nog en jättebra present faktiskt, lite coolt!