fredag 27 mars 2009

Disco och snöstorm

När ska det här eländet ta slut? Ute snöar det från sidan (vi som skulle ha vår!!!) - och jag har just gått två vändor till T:s skola. En av 4-5:orna på skolan anordnar nämligen disco för F-1:or och 2-3:or ikväll. Och först gick vi dit - i snöstormen. Väl där kom vi på att vi glömt inneskorna - och T hade haft den goda smaken att dra på sig ett par gummistövlar. Inte optimalt att gå omkring med inne - och alla andra barn hade skor på sig. Så, hon frågade mig om jag kunde hämta hennes inneskor vilket jag först nekade till att göra med hänvisning till vädret. På vägen hem så gick jag dock och funderade. Jag funderade på det logiska i att åka till gymmet och ställa sig på ett löpband eller en crosstrainer och gå i en halvtimme eller en timme - och sedan inte vilja gå så här och göra min älskade dotter den tjänsten?! Så, sagt och gjort - jag gick hem, hämtade skorna och gick tillbaka! Så, nu har hon fått sina skor och jag har fått en hel del motion och blivit väääldigt blöt :). Men, första discot är första discot, så vad gör man inte?!

Om en timme ungefär skall hon hämtas hem igen - men före och efter tänkte jag allt titta när Magnus Samuelsson tar hem den där glas-skon i Let´s Dance! Final är final.

2 kommentarer:

Ango sa...

Jag har också gått hem och hämtat inneskor som Paulina har glömt. Discon är så stora saker när man är i deras ålder, så jag har inte vågat göra annat ;).
Som du säger så är det ju motion, och bättre motion än den du får på löpbandet på gymmet.

Mamma J sa...

Haha, javisst! Dessutom så har de fått en "resebarometer" från skolan på vilken de skall fylla i en uppskattning av hur långt det är att gå dit. Så, jag gjorde två flugor på smällen på en gång (jag vet att det egentligen inte heter så) - och räknade stegen hemifrån och dit när jag gick den extra vändan. Nu skall jag bara mäta mina steg och så har vi en ganska bra uppskattning på hur långt det är. Mina steg hann bli 870 stycken :).