lördag 7 mars 2009

Krogen

My God vad länge sedan det var som jag var på krogen! Ja, ni vet och dansade och drack, så där "på riktigt". I höstas var jag ju för all del på kollegans bands releaseparty på en pub "inne i sta´n" men, det var ju inte riktigt krogen på samma sätt som jag menar nu...

T var på museum igår, med klassen. Och efter det blev de bjudna på lunch på restaurang av en av klasskompisarnas föräldrar - på "Karlsson & Co" (som pappan driver, vad jag förstår). Det var då det slog mig. "Karlsson & Co" är väl gamla "Monet", inte sant? Det var tider det, när man sprang där! Nostalgitripp, japp!! Jag har aldrig varit på "Karlsson & Co".

Vilket sug jag fick nu. Konstigt. Är det någon form av tidig 40-årskris som gör att jag fått för mig att det skulle vara kul att gå på krogen igen? Det är ju något som jag faktiskt skytt rätt bra ett tag...

En av kollegorna pratade för en tid sedan om att vi skulle försöka få till ett besök på "Golden Hits". Eftersom vi arbetar i en kris-bransch så inser vi att det nog inte blir frågan om någon fest anordnad av företaget iår. Då tänkte vi att vi skulle försöka få till något själva. Boka bord och allt det där - så att vi får lite kul ihop med kollegorna - utanför själva jobbet.

Måste nog ta och kolla med henne om hur arrangerandet går. Jag hade ju tänkt att jag skulle försöka hålla mig lite i bakgrunden när det gäller det. Önska mig lycka till med det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är som vanligt roligast på förfesten och krogen är precis sig lik från då du tröttnade på den,det är bara ansiktena som bytts ut. Men du har nog förträngt det nu och glorifierar krogen som ett litet smakprov på 40-årskrisen tror jag. *hihi* Men visst är det kul att dansa, det tycket jag fortfarande. Fast framåt halvettsnåret är det väldigt skönt att få smyga hem till sin familj. Tack och lov! Kram!

Nenny sa...

Krogen, vad är det? Jag har missat det där helt känns det som. Slutade gå ut som 19-åring, får väl se när den stora krisen kommer och jag ska ta igen alla dessa år ;)!

thebromanders sa...

Ja, jag är ju 41 nu, så jag har väl all rätt att känna så där då??
Det låter jättekul. Ta tag i det du o se till att det inte rinner ut i sanden!!