onsdag 18 mars 2009

En vecka och en dag

Jag firar en vecka och en dag med mina nya glasögon idag. Jag har dessvärre insett att valfriheten tyvärr är över. Jag har ju haft glasögon i ganska många år, faktiskt. Tidigare så har jag dock kunnat välja när jag har velat "avlasta" ögonen bara. Och jag har ju mest valt att inte göra det. Kanske använt dem någon dag här och någon dag där - någon timme vid någon bok o s v. Men, nu har jag alltså insett att de dagarna är över. Jag började använda dem direkt när jag hämtat dem i tisdags. Det var verkligen jätteskönt för både ögon och huvud. Och för att vänja mig så körde jag sedan med dem på mig hela dagarna resten av veckan.

På lördagen när jag skulle iväg och klippa mig, så tänkte jag att "jag lämnar dem hemma, hon skall ju ändå bara hålla på och kamma framför ansiktet o s v, bara krångligt" - och döm om min förvåning när jag insåg att jag ju inte såg något! Eller jo, visst såg jag - men det var ack så ansträngande och bra suddigt! Så, nu är det bara att vänja sig. Mamma J = en glasögonprydd mamma. Skumt! Eller som T sa: "Jaha, nu är alltså båda mina föräldrar blinda!" Well, ingen av oss är väl direkt blind, men båda av oss har väl glasögon då... Fast, D har sämre syn än jag. Alltid någon tröst.. Eller?

Jag har ju alldeles glömt berätta att jag faktiskt inte tittade på "Let´s Dance" i fredags. Istället färgade jag håret medan resten av familjen häckade framför TV:n. Så, jag höll mig. Få se om jag klarar mig på fredag också (mest troligt inte) - för nu börjar det ju bli spännande med "semifinal" och "final" framöver.

Tjaa, sedan så var jag och kollegan och fick styrketräningsinstruktion igår. Så, nu är jag allt lite taggad! Vi har t o m gjort bokningar med påminnelser i Outlook på tider som skall funka. Om det inte spricker av någon anledning så siktar vi på tre gånger på två veckor - d v s två gånger ena veckan, en gång andra veckan. Vi äär ju så upptagna, haha. Jag är verkligen toksugen på att komma igång nu! Det är nästan så jag funderar på att kliva upp tidigt och åka och träna en sväng på lördag morgon innan D drar till jobbet. Det har vi dock inte sett än...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad jag kände igen mig nu. Jag skaffade ju mina glasögon i november 07. Har sedan dess haft dem på mig. Kändes konstigt, som du skriver, redan efter en vecka att inte ha dem. Och nu finns det inte en tanke på att inte ha dem på. Minns att mina barn tyckte det var jobbigt i början att jag var olik mig och så, men nu är det såklart helt tvärtom. Nu tycker de att jag ser underlig ut utan.

Så välkommen slasögonorm! Jag tycker det är snyggt med glasögon!!

Kram

Anonym sa...

Provade att skicka en inbjudan till shapelink.com via shapelink, men vet inte om du fick det mailet. Det är i alla fall en sida där du kan registrera all träning, kost, mått och grejer. Vet inte om det är intressant för dig, men jag blir i alla fall lite extra peppad när jag håller reda på hur jag tränar. Har fyllt i det mesta i över ett år. Du kan ju kika....

Mamma J sa...

Min mail har ett mycket starkt spam-filter, så nej. Men, jag kan ju alltid kolla själv :). Tack för tipset!!