tisdag 31 mars 2009

Riggat aprilskämt

I helgen har jag förberett T inför dagen imorgon!

Jag föreslog för henne att försöka lura sina kompisar att den där svarta mellanmjölken faktiskt visst innehöll lite lakrits! Hade de inte känt det på smaken?! Om hon kan hålla masken skall hon få säga att hon kände det huuur tydligt som helst själv. Hehehehe! Hoppas hon kommer ihåg det imorgon bara!



Jag själv kommer att lusläsa alla tidningar och artiklar i jakten på roliga aprilskämt. Har ni några på lager får ni gärna dela med er - både sådana som ni själva har utsatt folk för/blivit utsatta för/hört talas om - eller om ni hittar något matnyttigt i tidningen. Förra året så tänkte jag ju flytta till Katrineholm!

5 kommentarer:

Helena sa...

Förra året hade jag jobbat natt och när jag väckte Mats så sa jag till honom att han måste gå upp fort (han hatar att skynda sig på morgonen) för det hade kommit nästan 1 meter snö och hans bil var helt insnöad. Min bil var kvar på jobbet för jag fick åka med en kompis som var minst insnöad. Han nästan flög upp och börja ge mig order om att jag fick fixa barnen och irrade omkring i sovrummet... När han väl kommut ut i hallen och fått på sig kläder så skrek jag APRIL APRIL och först fattade han ingenting men sen skrattade vi allihopa och det var första gången jag på riktigt har lurat någon så de gått på det ordentligt... hihihi jättekul hade jag

Mamma J sa...

Underbart!!!!

Jag börjar 6 imorgon bitti, så det kanske skulle gå att lura D på samma sätt imorgon. Men, jag är rädd för att han inte skulle börja skratta om jag lurade upp honom mer än en timme i förväg - så där tjugo över fem ;-).

Annars var det verkligen kanon!

thebromanders sa...

Ja, det var väl ett bra förslag på aprilskämt!! Hoppas hon kan hålla god min o att det blir lyckat!!

Anna sa...

För några år sedan när vårt Stadshotell inte var i bruk stod det i tidningen att de skulle bygga äldrebostäder där. Mitt i stan, granne med en nattklubb!! Jag var alltså upprörd över detta i flera veckor tills en kompis lite snällt hintade om att det var ett aprilskämt. *hihi*

Angie sa...

Vår lokala tidning är inte så roliga, men de försöker.
De påstår att det börjas med självscanning på bolaget idag. De som är riktigt snabba dit får vodka med sig hem som present.
Hmmm, lagom kul.